ŁODZIĄ DO PASYMIA

Weekend  (16- 18 czerwca) spędziliśmy w szkole, przyjmując gości z Łodzi. Odwiedzili nas uczniowie zaprzyjaźnionej klasy IV a ze Szkoły Podstawowej nr 81 w Łodzi wraz z Panią dyrektor Bożeną Będzińską- Wosik, wychowawczynią Katarzyną Majcherczyk oraz pedagogiem szkolnym Panią  Iwoną Herkt-Chlebicz.

Pierwszego dnia pokazaliśmy  nowym koleżankom i kolegom zabytki Pasymia. Weszliśmy na wieżę ratuszową, aby podziwiać zachwycającą panoramę okolic naszego miasteczka, odwiedziliśmy i obejrzeliśmy wnętrza obydwu kościołów, a także zawitaliśmy do naszej starej szkoły. W rolę przewodników wcielili się uczniowie  naszej czwartej b: Julka, Amelka, Kuba, Mikołaj i Krzysiek, którzy sami przygotowali i przedstawili podstawowe informacje. Następnie po rozlokowaniu się w „ pokojach” i zjedzeniu obiadu, wszyscy uczniowie zagrali w grę dydaktyczną na terenie Zespołu Szkół. Zostali podzieleni na siedem grup, a przewodziły im liderki z klas piątych. W trakcie rozwiązywania zadań z przyrody i języka polskiego, oprócz dzielenia się wiedzą i umiejętnościami, dzieci mogły się bliżej poznać. Drugi dzień zaczęliśmy bardzo wcześnie, bo już o godzinie 7.00, przygotowaniem wspólnego śniadania w naszej kuchni biwakowej. Następnie przeszliśmy nad jezioro do Ośrodka Wczasowego „Kalwa”, gdzie pod opieką pana Michała i pana Arka pływaliśmy kajakami i rowerami wodnymi. Uczniowie mogli też pochlapać się w wodzie i zbudować zamki na plaży. Po powrocie i zjedzeniu obiadu udaliśmy się autokarami do Jęcznik, gdzie leśnik pan Hubert oprowadził nas po ścieżce dydaktycznej. Następnie przybyli zaproszeni rodzice uczniów z Pasymia i po zjedzeniu kiełbasek z ogniska wzięliśmy udział w rywalizacji sportowej pomiędzy dziećmi i dorosłymi. Podczas, gdy dorośli relaksowali się przy kawie i pysznym cieście upieczonym przez mamy, dzieci rozwiązywały zadania z  drugiej części gry terenowej. Tę pełną wrażeń sobotę zakończyliśmy radosnymi hołubcami na dyskotece.

Niedzielny poranek spędziliśmy na pakowaniu i sprzątaniu po naszym biwaku. Podczas podsumowania i pożegnania otrzymaliśmy od naszych gości coś słodkiego oraz foldery opisujące atrakcje Łodzi, które możemy poznać podczas rewizyty.  Współpraca pomiędzy szkołami zapowiada się bardzo interesująco i obie strony planują kolejne wizyty. Ostatnie przedsięwzięcie stało się doskonałym zwieńczeniem całorocznych działań o charakterze zielonych szkół, które do tej pory odbyły się w naszej szkole: „Gdy strumyk płynie z wolna” (kl. V), „To ja ryba” (kl. IV),  „O Jasiu Wędrowniczku” (kl. V i VI).
Organizatorzy: Aneta Gołaszewska, Arkadiusz Borkowski, Emilia Hajduk, Elżbieta Dyrda, Katarzyna Lewandowska