STOP DOPALACZOM!

Już po raz kolejny w tym roku szkolnym uczniowie gimnazjum odwiedzili stolicę. W grudniu obejrzeliśmy musical ,,Romeo i Julia” w Teatrze Studio BUFFO i zwiedziliśmy siedzibę Telewizji Polskiej przy Woronicza 17.
W ubiegły czwartek (9 marca ) celem naszej wycieczki do Warszawy był spektakl w Teatrze Kamienica pt. ,,Dopalacze. Siedem stopni donikąd’‚. Zanim dotarliśmy na przedstawienie, stanęliśmy przed Grobem Nieznanego Żołnierza, a następnie Ogrodem Saskim przeszliśmy do alei Solidarności, przy której mieści się teatr.
Od początku roku w naszej szkole realizowany jest program profilaktyczny mający na celu zapobieganie stosowania przez młodzież substancji psychoaktywnych. Odbyły się specjalne lekcje z panią pedagog i policją dla uczniów, i spotkania dla rodziców.
Podsumowaniem tych działań było poruszające przedstawienie, w którym uczniowie zobaczyli, co dzieje się z ciałem i psychiką człowieka po zażyciu dopalaczy, i jak ta przygoda tragicznie się kończy. Spektakl pokazuje cynizm sprzedawców, brak skrupułów i poszanowania bezcennej wartości jaką jest życie. Emocje wywołane sztuką dostarczyły wielu refleksji i na pewno pozostaną w nas na długo.
Po wizycie w teatrze odwiedziliśmy Muzeum Historii Żydów Polskich – Polin. Jest to nowoczesne, ciekawe pod względem architektonicznym muzeum. Zabiera zwiedzającego w podróż od momentu pojawienia się Żydów na ziemiach polskich aż do czasów współczesnych. Poznaliśmy wiele ciekawostek dotyczących historii, kultury i religii tego narodu.
Sale ekspozycyjne zachęcały różnorodnością, zastosowaniem technik multimedialnych, więc nie można było się nudzić. Wizyta w Polin to było ciekawe doświadczenie. Obiad zjedliśmy w Restauracji Besamim, co w języku hebrajskim oznacza przyprawy. Dowiedzieliśmy się, co to znaczy, że jedzenie jest koszerne.
Ponownie przekonaliśmy się, że podróże kształcą. Nazajutrz wytrawni globtroterzy pytali, na szkolnych korytarzach, kiedy wyruszamy na następną wycieczkę.