Czy to możliwe: przyroda + język polski = Sen o Warszawie?
Uczniowie klas V a i b w ramach lekcji przyrody poszerzyli swoje wiadomości dotyczące krajobrazu wielkomiejskiego na podstawie Warszawy. Poznali stolicę jako miasto turystyczne i przemysłowe. Zadali sobie pytanie – Czy chciałbym/chciałabym tam zamieszkać albo spędzić trochę czasu? Trudno było odpowiedzieć jednoznacznie. Każda klasa wykonała więc analizę SWOT, w której przedstawiła mocne i słabe strony oraz zagrożenia i szanse stolicy.
Na podstawie wnikliwie przeprowadzonej analizy i burzliwych dyskusji na lekcji języka polskiego powstały opowiadania, w których dzieci przedstawiły swoje opinie. Można je przeczytać. Zostały wyeksponowane na gazetkach szkolnego korytarza IV-VI. Żeby poczuć się jak w Warszawie uczniowie stworzyli galerię prac z ulubionymi zabytkami i miejscami stolicy.
Aneta Gołaszewska, Milena Chlebowska