Śladami Wielkiego Astronoma

Od dwóch lat wędrujemy Szlakiem Kopernikowskim. W ubiegłym roku odwiedziliśmy Toruń – miejsce urodzenia Mikołaja Kopernika. Jesienią zwiedzaliśmy Olsztyn, gdzie mieszkał i pracował słynny astronom. Tym razem, 09 czerwca 2019 r., pojechaliśmy do Fromborka. W tym miejscu znajduje się Zespół Wzgórza Katedralnego z Bazyliką Archikatedralną, Wieżą Radziejowską i Muzeum Mikołaja Kopernika. W katedrze mogliśmy obejrzeć bezcenne zabytki, a także miejsce ostatniego spoczynku Kopernika. W wieży, z której rozciąga się piękny widok na Zalew Wiślany, zobaczyliśmy wahadło Foucaulta. W dawnym pałacu biskupim zgromadzono pamiątki po wielkim astronomie, m.in. mapy, przyrządy itp. Z zaciekawieniem obejrzeliśmy wystawę sztuki ewangelickiej w ikonosferze kościołów na Warmii i Mazurach. Wśród eksponatów znaleźliśmy trzy z Kościoła Ewangelicko – Augsburskiego w Pasymiu. Po zjedzeniu obiadu czekała nas jeszcze wizyta w planetarium. Następnie udaliśmy się do portu nad Zalewem Wiślanym i popłynęliśmy statkiem wycieczkowym do Krynicy Morskiej. Po przejściu przez miasto ujrzeliśmy Morze Bałtyckie. Z piskiem uciekaliśmy przed falami, szukaliśmy na plaży muszelek i budowaliśmy tamy z mokrego piasku. Ale była zabawa! Zmęczeni, ale pełni wrażeń, wieczorem wróciliśmy do domu.
Uczennice i uczniowie klasy II a, II b i III a z wychowawczyniami, paniami: Katarzyną Lewandowską, Izabelą Lerch – Twardzik i Małgorzatą Łachmańską